About

機内食はもちろん おつまみや飲み物。スエーデン基点に行動中の ワーキング・ママさんの出張やし旅行で出会う 空の食事を機内食日記としてご紹介するブログです。 
2011年以来、子連れ旅行という目線での機内や空港の情報も追加しました。

This is a blog about air-travel related topics. The main attention to inflight meal / airline food and other services but also about airport, lounges. I am working mom, so I also add information related to travelling with kids, such as play areas at the airport or kids entertainment onboard.

You can find English summary in the bottom of each post.

Tuesday 9 November 2010

Turkish Airlines: Stockholm > Istanbul

Turkish Airlines: Stockholm > Istanbul

2010/11/09 12.25 3:25 A321-232 Seat 14C TK
ストックホルム → トルコ・イスタンブル
Turkish Airlines A312-232
3h25min
Economy

特にアナウンスもなく、シートベルトのチェックもなく機体が移動始める。
セキュリティーの放送もなんと離陸中に流れて,離陸5,6後に終わった。
おーい、これって規定外の行動じゃないですかぁ?

Turkish Airlines: Stockholm > Istanbul
機内はこんな感じ。

さてさて、メニューカードです。
Turkish Airlines: Stockholm > Istanbul
前回トルコ航空に乗ったときはスペシャルフードをオーダーしたのですが 普通の食事のほうがおいしそうだったので 今回は普通食です。私の口に合うものが切れませんように・・・・


Turkish Airlines: Stockholm > Istanbul
離陸後40分でランチ。

Turkish Airlines: Stockholm > Istanbul

牛肉かチキンの牛肉を選択。

豆、根野菜、トマトののオリーブマリネサラダ。
アルデンテの野菜と大きな豆のおいしいこと。私好み。

ハンバーグ風、ナスのマリネ、トマトソース、ポテトグラタン。
お世辞でないようなほめ言葉なんですが トルコのファーストフードレストランの味。
特に特徴もない かすかにチーズの味がする。やさしい味。
これがまたいい! 
付け合せのなすのマリネや新鮮味でいっぱいのトマトソースも絶品。
ポテトグラタンもおいしいのだけど他の料理につりあわない気がします。

Turkish Airlines: Stockholm > Istanbul

トルコ航空のカトラリーはぺらぺらタイプ。

20Turkish Airlines: Stockholm > Istanbul

アーモンドケーキもおいしいんだけど 最後のひねりがないのでデザートに5☆はあげれません。
私、珍しくコーヒーです。普通はお紅茶。

なぜか私の機内食ぬれてました。
でも総合で5☆。

ちなみにスナックのナッツは 食事後、コーヒーのときに来ました。

CAさん、とても顔の表現豊かでジョークも飛ばすチャーミングな方達でした。それも良い印象につながりますよね。
トルコ航空の機内食万歳!

Last time I flew Turkish Airlines, I had special meal ordered. I think it was seafood meal.You know what I thought at that time? Oh my, the standard food look so great.
So this time, I decided to go normal.
The option was beef or chicken. Luckily I got what I want, beef.
I think it's called "kofta" style, ie like round hamburger.
The side salad was very delicious. AL-dente veggies and big beans, yummie.
The marinated eggplant and the very fresh tomato-sause was also very good.
What took down the high level of the food was the dessert, nuts cake. It was tasty but did not have the twist that make it special.
Anyway, I give it 5*.

The cabin crew were very charming too!

2 comments:

AllieB. said...

ドレッシングやバターの入ったボックスプラスぺらぺらと言われてるカトラリーをぜひ持ち帰りたいと見てて思いました。いいですねえ〜。
私こういう箱ものに非常に弱いんです。持ち帰って食べようってわけじゃないんですが、戦利品として持って出たくなっちゃうんですね。

みいす said...

AllieBさん>
お返事おくれてごめんなさーい!

えへへ、ぺらぺらカトラリーのスプーンはいただきましたよ。航空会社スプーンコレクターですので。
箱物ってお好きな方結構多いですよね。でも何を隠そう私も昔マックの箱を後生大事にとっておき 後で家で飲み物入れたりして お外ご飯気分たのしんでました。