About

機内食はもちろん おつまみや飲み物。スエーデン基点に行動中の ワーキング・ママさんの出張やし旅行で出会う 空の食事を機内食日記としてご紹介するブログです。 
2011年以来、子連れ旅行という目線での機内や空港の情報も追加しました。

This is a blog about air-travel related topics. The main attention to inflight meal / airline food and other services but also about airport, lounges. I am working mom, so I also add information related to travelling with kids, such as play areas at the airport or kids entertainment onboard.

You can find English summary in the bottom of each post.

Friday 18 December 2009

Lufthansa: Istanbul > München

Lufthansa
トルコ・イスタンブル → ドイツ・ミュンヘン
2h Economy

なんと豪雨で飛行機が1時間遅れました。





まずはおつまみ。

離陸後30分ぐらいで>

食事:チキン、ビーンズ、ニンジン、コーン入りご飯。パンとバター。
飲み物:水と紅茶。
デザート:チョコレート。

付け合せは違うけど大まか行きと同じ。ただし行きと違って今回は鳥臭くて私はダメでした。
おコメと野菜は美味しくいただきました。。トルコのおコメって硬めにゆでてありオイルでちょっと味を付けているのかな?美味しいです。
いくら付け合せが美味しくても所詮は食べられなかったので2☆。



I had no problem with the chicken meat on the way to Turkey but on the way back, I could not eat. However the side vegetable and especially the rice was tasty.
The Turkish rice here were al-dente, seasoned with some oil of some kind, which was a new nice discovery to me.

However, as I could not eat, 2*

No comments: