About

機内食はもちろん おつまみや飲み物。スエーデン基点に行動中の ワーキング・ママさんの出張やし旅行で出会う 空の食事を機内食日記としてご紹介するブログです。 
2011年以来、子連れ旅行という目線での機内や空港の情報も追加しました。

This is a blog about air-travel related topics. The main attention to inflight meal / airline food and other services but also about airport, lounges. I am working mom, so I also add information related to travelling with kids, such as play areas at the airport or kids entertainment onboard.

You can find English summary in the bottom of each post.

Wednesday 12 August 2009

Turkish Airlines CIP lounge @ Istanbul

イスタンブル空港のトルコ航空ラウンジ CIPにやってきました。




広いです。なんだかエキゾチックなムードのするラウンジ。



吹き抜けの天井、こじんまりとした応接間みたいな部屋、リラックスルーム、食堂、など多目的仕様、気分に合わせて使えるセッティング。

吹き抜けの大きなスペースが良かったけど混んでいたので 応接間ルームの隅っこにスペース確保。


さてさて、なにがあるかなあ?




軽食は。。。

サラダバー、スープ、チキン、サンドイッチ4種類ほど、パン色々、詰め物入り一口パン色々。
結構あります。








ほんとパンの種類が多い!

飲み物もお決まりの物一式。
ハーブティーが種類豊富でした。










甘いもの~。 このリプトンのハーブティーパック、初めてお目にかかりました。。

詰め物入り一口パン、スコーン、タルト、チョコケーキ、チョコプディング、果物、などあります。

パン系は全体的にパサパサすぎて 食べ辛かったけどチョコプディングは美味しかった!

お決まりのスナック、ナッツもありました。




シャンデリア、 目を引くデザインです。

インターネットパソ6台、でもマウスがないパソあり。なかなか快適に過ごせました。

みんなすごい。トレイにパンやらスナックを見ている私まで恥ずかしくなるぐらい山済みにして食べている。タダ食への執念、おそろしや!

(という私もかなり食べましたが・・・・・、でも私が10とすればその人たちは50!)




My first visit at Turkish Airlines Lounge.
It must be their flagship lounge. There are room to fit all kinds of moods. I felt for high ceiling relaxation but so did so many others so I found a space at 'your lounge at home' room. Ok , fair enough.

oh, so much food, and Turkish people must love bread. It was so many kinds of bread with and without filling. I also discovered some Turkish original Lipton infusion teabags I never seen before.

Unfortunately, the bread was of the dry kind. If you like soft ones, you better go for packaged sandwiches but that bread does not taste too much instead.
Don't be sad, there are plenty of salad and other stuff to eat. Also the dessert section. Some soft sponge cakes, puddings and cookies.
OK, I did eat quite a lot but I was totally amazed to see people eating PILES of food. It was hard to believe how much they ate.
Nothing is as good as free food?!

a limited number of internet PC to kill your time.

No comments: