About

機内食はもちろん おつまみや飲み物。スエーデン基点に行動中の ワーキング・ママさんの出張やし旅行で出会う 空の食事を機内食日記としてご紹介するブログです。 
2011年以来、子連れ旅行という目線での機内や空港の情報も追加しました。

This is a blog about air-travel related topics. The main attention to inflight meal / airline food and other services but also about airport, lounges. I am working mom, so I also add information related to travelling with kids, such as play areas at the airport or kids entertainment onboard.

You can find English summary in the bottom of each post.

Wednesday 12 August 2009

Istanbul airport

イスタンブルの空港より、おまけ記事です。



イスタンブルの空港に到着。古風のマーケットをイメージして作ったお土産ショップ等あり エクゾチック雰囲気! カフェを覗いてみると バクラヴァなどアラブ系のお菓子でいっぱい。




もちろん無国籍的な部分もありましたけどね。
お土産屋で日本の方が多くて驚きました。
観光で訪れる方多いのですね。




さて、一通り見て、楽しんだのでラウンジに向かいます。

A chance to see a new airport. For some reason, this place reminded me of the airport in Bangkok. Don't ask me why.
The shops are decorated in old market style and at least when I visited, it was pretty much sample turkish delight to taste :)
The cafe with it's baklava is exotic to me.

OK, let's proceed to the lounge.

2 comments:

AllieB. said...

イスタンブールのお菓子って甘いんですか?一見したらパンのように見えなくもないんですが・・・。
中近東もかなり甘い物好きって聞いたような?
でもビュッフェでデザート系が充実してるのはすごいうれしいです。ちょこちょこっととって来て、ほっと一休みする時間が私は好きですね。

みいす said...

AllieBさん> イスタンブルって勿論近代的な大都会なのでなーんでもありましたけど 伝統的なお菓子はやはり 中近東系のバクラバでした。あのパイ生地のようにぱりぱりっとしていて蜂蜜など甘いタレがかかっているお菓子です。 

デザート系、同感! 甘いものが色々並んでいると私は幸せな気分になっちゃいます。Allieさんはどういう デザート系が好きなのかな?