About

機内食はもちろん おつまみや飲み物。スエーデン基点に行動中の ワーキング・ママさんの出張やし旅行で出会う 空の食事を機内食日記としてご紹介するブログです。 
2011年以来、子連れ旅行という目線での機内や空港の情報も追加しました。

This is a blog about air-travel related topics. The main attention to inflight meal / airline food and other services but also about airport, lounges. I am working mom, so I also add information related to travelling with kids, such as play areas at the airport or kids entertainment onboard.

You can find English summary in the bottom of each post.

Friday 9 January 2009

ANA lounge @ Sapporo

20090110-14353

札幌千歳、国内線ターミナルのANAラウンジです。

飛行場に向かう途中に行きがちらつき始め すべてのフライトに影響が合った模様です。
私の大阪行きフライトも30分、さらに30分とトータル2時間ほど遅れました。
ラウンジ利用できてよかった。

20090110-1435

無料のWiFi、おつまみ、飲み物があります。結構狭いので満席。
軽食があれば良いのになぁ。
余談ですけど札幌の空港って売店充実してますね! しかも大阪と違って試食が多い!セキュリティー通る前に飛行機遅れているの分かってたらもっとつまみ食い歩きしたのにな、残念!

20090110-1438

Sapporo Domestic terminal (Japan), ANA lounge.
It's pretty small and appears to fill up quite quickly, especially today due to high number of delayed flights.
You can kill your time here eating some light snack (japanese rice crackers) and drinks, but no food available.
Free Wifi.

2 comments:

AllieB. said...

ANAのおつまみ、結構気に入ってます。個人的に大量買いしたいなと思えたりして。余っていたら、もっと欲しいってリクエストしても大丈夫でしょうか(苦笑)?

みいす said...

AllieBさん>

私もいつも「一個ポケットに」なーんてもらって帰っちゃってます。

フライトやラウンジののスナックって量が微妙なところも、上手く計算していますよね。