About

機内食はもちろん おつまみや飲み物。スエーデン基点に行動中の ワーキング・ママさんの出張やし旅行で出会う 空の食事を機内食日記としてご紹介するブログです。 
2011年以来、子連れ旅行という目線での機内や空港の情報も追加しました。

This is a blog about air-travel related topics. The main attention to inflight meal / airline food and other services but also about airport, lounges. I am working mom, so I also add information related to travelling with kids, such as play areas at the airport or kids entertainment onboard.

You can find English summary in the bottom of each post.

Sunday 9 November 2008

München airport おまけ

20081109-1033

ミュンヘンの空港です。ゲートエリアで無料のホットドリンクサービス!
うれしい心配りです。

In the gate area of Munich airport.
Complementary hot drinks are available for travellers.
This is a great service, 5 starts to Munich airport!

2 comments:

AllieB. said...

ホットドリンクのサービスってマシンでいろいろと選べるタイプかな?見た感じ、日本のファミレスに置いてあるようなタイプって想像したんですが。
コーヒーもいろいろと種類があったのかな?
飛行機の中で飲むコーヒーがまずいので、地上でとりあえずはちゃんとしたコーヒーを飲んで飛びたいです。
最近ではカフェラテをゴディバで注文しておまけのチョコをもらうってのを繰り返してます。

みいす said...

色々な種類のコーヒーありましたよ。でも多分インスタントのパウダーを使用しているのでしょうね。
私は実はコーヒーは午後限定でしか飲まないのです。でも外ではコーヒーが多いかな。ちゃんとリーフティーからいれてくれるならまだしもリプトンのティーバッグとお湯だけにお金出す気にならなくて。
ゴディバのラテ、名前聞いただけでも合格点あげたくなります。