About

機内食はもちろん おつまみや飲み物。スエーデン基点に行動中の ワーキング・ママさんの出張やし旅行で出会う 空の食事を機内食日記としてご紹介するブログです。 
2011年以来、子連れ旅行という目線での機内や空港の情報も追加しました。

This is a blog about air-travel related topics. The main attention to inflight meal / airline food and other services but also about airport, lounges. I am working mom, so I also add information related to travelling with kids, such as play areas at the airport or kids entertainment onboard.

You can find English summary in the bottom of each post.

Monday 17 January 2011

SAS Scandinavia lounge @ Arlanda

Scandinavian lounge @ Arlanda
今年は初の出張。朝の直行便です。 
本日は機内食有料のSAS利用なのでしっかり食べておかないと。
いつもの朝食。
実はエジプトから帰ってから ずっと腹インフルエンザで倒れていて この数日水もろくに飲んでません。

Scandinavian lounge @ Arlanda

ビジネスラウンジでカットフルーツをもらってきた後 こちらのラウンジの具でサンドイッチ作る。
おなか減ってないけど 丸1日半食べてないし 後でホテルから出る体力あるかわからなかったし。
ジュースと果物でほーっ。。。。とすごす

Scandinavian lounge @ Arlanda

I was unfortunately sick over the weekend and this was almost the first thing I ate after few days of just water.
A lot of fresh fruit and some bread which I made into Sandwich to go.

2 comments:

AllieB. said...

太平洋路線では出会うことのないフライトに乗ってたりして、とにかくいいなという印象なのよね。
一度はぜひ乗ってみたいと思わせてくれる写真に感謝ですよ。
朝には必ずフレッシュフルーツを食べるので、こういうのに出会えると感激だろうなあ〜。

みいす said...

AllieBさん
へえ、フレッシュフルーツって私は太平洋のイメージなんだけど¥そっちのほうでは違うのか。中華系の影響のほうが強いのかな?私はカリブとかの方が気になるのだけどみなないものねだりだね、笑。