About

機内食はもちろん おつまみや飲み物。スエーデン基点に行動中の ワーキング・ママさんの出張やし旅行で出会う 空の食事を機内食日記としてご紹介するブログです。 
2011年以来、子連れ旅行という目線での機内や空港の情報も追加しました。

This is a blog about air-travel related topics. The main attention to inflight meal / airline food and other services but also about airport, lounges. I am working mom, so I also add information related to travelling with kids, such as play areas at the airport or kids entertainment onboard.

You can find English summary in the bottom of each post.

Wednesday 21 April 2010

Airport VIP lounge @ Mohammed V Casablanca

地下一階のひっそりひっそりしたところにフルトハンサ乗客の使えるVIPラウンジがあります。




左がその入り口、真正面は別航空会社 (モロッコ航空)のラウンジ、右はお手洗い。




居間のような空間。
ラウンジも静まり返っている。
夜遅いしね。

椅子深くてが結構座りごこち悪い。

パソコン3台ありました。




オープンサンド、バター生地系パンがアーモンド系クッキーが数種。
色々あったのでたくさんもらってきて2人で半分ずつだべます。このほうが楽しいよね♪
さすがイスラム系の国、アルコール類はビールONLYです。




なぜ電子レンジがあるのかな?居間の様な空間といった印象が電子レンジの存在でさらに「誰かさんの家」っぽく感じます。




In a quiet corner on the basement floor, next to Royal Air Maroc Lounge, you can find this lounge.
"VIP lounge" and as Lufthansa travelers can use this lounge. Not sure about other Star alliance members.

It's quiet, but it is so late. You can find few PCs and some couches, unfortunately not so comfortable as they are so huge and deep.
The whole lounge gives "a private living room" impression which is further enhanced by the kitchen style food corner complete with microwave oven.

As it is an Islamic country, you can not find any strong alcoholic beverages. Only beer. However I seldom drink in the lounge.
So much food on my plate! No no, i did not eat it all, I promise! I did cut up everything in two pieces and shared with my husband :)

2 comments:

AllieB. said...

本当ですね。普通によそのお宅のキッチンみたい(笑)。誰もいない時間帯だったら自分の家みたいにくつろげそう!なかなかセンスの良いラウンジで気に入りました。見ているだけでなくて実際に行ってみたい・・・。

みいす。 said...

AllieBさん、

こういったシックな感じがお好きなんですねー。食事だけじゃなくこういったインテリアの話もいいですよね。
ラウンジもホントいろいろバリエーションがあるので そういう意味楽しいですよね。私はとにかく明るいラウンジが好きです。それでもってシックな家具なの。注文多いかな?