About

機内食はもちろん おつまみや飲み物。スエーデン基点に行動中の ワーキング・ママさんの出張やし旅行で出会う 空の食事を機内食日記としてご紹介するブログです。 
2011年以来、子連れ旅行という目線での機内や空港の情報も追加しました。

This is a blog about air-travel related topics. The main attention to inflight meal / airline food and other services but also about airport, lounges. I am working mom, so I also add information related to travelling with kids, such as play areas at the airport or kids entertainment onboard.

You can find English summary in the bottom of each post.

Monday 16 March 2009

Lufthansa Senator lounge @ Dubai international

アラブ首長国連邦 ドバイの国際空港です。
前回と同じく真夜中過ぎだと思えないほどギラギラ-。

相方はスカイチームで利用。KLMのラウンジに消えてきました。KLMラウンジのスタッフが「空いていたら入れてあげるのだけど、ごめんねー、ほぼ満席なの」ですって。

私はスターアライアンスのこちら。

欧州便の離陸は夜中が多いようで結構混んでいます。

20090316-0054

サンドイッチ、スナック、飲み物がある。

20090316-0111

"狭い!!! 座るところを確保するのも大変。スタアラはここしかないらしい。なぜもっと大きなラウンジ作らないのかな?

20090316-0057

夜遅いからと とりあえず水だけにしてみる。

20090316-0115

LHの乗客がきえるとガラガラ。
空いたので場所も移動してもうちょっと食べることにした(太るぞ)

真夜中1時過ぎの利用でした。
トイレにはハンドクリームがあるのがGoodです。

Past midnight but Dubai International never sleeps.
This appears to be the only star alliance lounge at this huge airport.
It's tiny! It's full!
Standard drinks, some snacks and sandwiches were available.

No comments: