About

機内食はもちろん おつまみや飲み物。スエーデン基点に行動中の ワーキング・ママさんの出張やし旅行で出会う 空の食事を機内食日記としてご紹介するブログです。 
2011年以来、子連れ旅行という目線での機内や空港の情報も追加しました。

This is a blog about air-travel related topics. The main attention to inflight meal / airline food and other services but also about airport, lounges. I am working mom, so I also add information related to travelling with kids, such as play areas at the airport or kids entertainment onboard.

You can find English summary in the bottom of each post.

Tuesday 9 February 2010

Swiss lounge @ Zürich Airport




今年すでに2度目!チューリッヒのラウンジです。
今回は結構長居。朝から昼過ぎまで時間つぶしました。勿論ボーっとしてないでお仕事お仕事。




到着してから空港の外をちょっと散歩。空港の駅のターミナルを覗いてみました。小さいけど薬局から靴までと幅広く、おまけにスーパーもあります。
スーパーは空港の店にしてはなかなか立派で台所用品、雑貨までの品揃え。
ちょっとしたお土産調達するのには最適。

ラウンジに入ったのは10時すぎ頃かな。9時に到着したので1時間ほどぶらぶらしていたのね。




まだ朝食が残っていたので軽く食べる。

クロワッサン、パン2種類、ジャム、塗るチーズ、ヨーグルトにシリアル。




10時半ごろにお昼が出てきました。
クスクスサラダ、その後スペッツレ、パスタ、サンドイッチ、サラダ色々。




ツマのスプラウトがとてもきれいで食事を上品に引き立てます。

チョコなどいつものもの。それ以外は甘いものなし。 
なかなか快適に時間をつぶせました。



Today I had a pretty long stay of 4 hours.
Before I came to the lounge, I went for a walk outside the airport, to the Airport station plaza. In addition to the typical "bookshop, farmacy, flowershop" range, they also have a supermarket. Not only food but also kitchen tools etc. Pretty big to be a airport supermarket and probably good place to pick up some edible souvenir. I recommend a visit if you have time.

So back to the airport and the lounge.

They still had breakfast. I sample croissant, some yogurt and tea.

AT 10.30, they started to serve light meal for lunch.
Cous cous salad, spetzle, pasta, sandwich and some beautiful sprouts.
Topping the food with the colourful sprout makes your meal looking like a restaurant meal :)

I had a good 4 hours stay, unfortunately working all the time.

2 comments:

AllieB. said...

お久しぶりです。スイスのラウンジ、すごいいいですねえ。サラダの彩りの良さと後はシンプルなパン、チーズのサンドイッチとすべて私もいろいろとつまんでみたくなりそうなものばかり!!これなら朝食と言わず、終日置いてほしいです。

みいす said...

AllieBさん>

お元気ですか? お仕事も慣れてこられたでしょうか?
新鮮な野菜は他の食事を引き立てるのでいいですよね! スプラウトは初めてラウンジでみました。
扱い方を間違えると食中毒の原因になると聞きましたけどそういった理由があるのかな。
おいしいのにね。