About

機内食はもちろん おつまみや飲み物。スエーデン基点に行動中の ワーキング・ママさんの出張やし旅行で出会う 空の食事を機内食日記としてご紹介するブログです。 
2011年以来、子連れ旅行という目線での機内や空港の情報も追加しました。

This is a blog about air-travel related topics. The main attention to inflight meal / airline food and other services but also about airport, lounges. I am working mom, so I also add information related to travelling with kids, such as play areas at the airport or kids entertainment onboard.

You can find English summary in the bottom of each post.

Tuesday 6 October 2009

Scandinavian lounge @Arlanda

デンマークライ麦パンを食べているとき歯列矯正のブラケットが外れてしまった!"
「赤い目フライト」、つまり寝不足で目が赤くなるという朝一番のフライトで出発です。
5時10分ごろラウンジにいったら。。。。まだしまっている。
半から営業開始、おぼえておかないと。 朝早く旅立つビジネスマンの皆さんと外で待ちます。
4時ごろ起きたのでおなか減ったなあ。
20091006-0519

飲み物、おつまみ、果物、パンのセレクションは通常と同じ。
本日のパンの具は ソーセージ、チーズとトマトでした。
20091006-0534

まだ寝ぼけているのでしょうか? ピンボケ写真の多い朝でした。
20091006-0531

The lounge obviously open at 5.30. I had a red-eye flight and arrived at the airport around 5, and spent 20 minutes waiting together with fellow red-eyers.
I must been tired, so blurry pictures!
Was up since 4 so I was pretty hungry.

2 comments:

AllieB. said...

こんにちは。コペンハーゲンへの出張なんですね。早朝からビジネスマンは動き出してますね。
私も来週週末だけソウルに行くことに決めましたが、空港がなんせ遠いので、早朝5時に自宅を出ます・・・。

みいす said...

AllieBさん>
早朝の出発ってドキドキしません?私は寝過ごして乗り遅れてしまうのでは無いかとよく寝れません。寝れても寝坊してしまうという悪夢にうなされます。
短いソウル旅行、楽しく過ごせますように!今回もアイスお召し上がりになられましたか? ^^