About

機内食はもちろん おつまみや飲み物。スエーデン基点に行動中の ワーキング・ママさんの出張やし旅行で出会う 空の食事を機内食日記としてご紹介するブログです。 
2011年以来、子連れ旅行という目線での機内や空港の情報も追加しました。

This is a blog about air-travel related topics. The main attention to inflight meal / airline food and other services but also about airport, lounges. I am working mom, so I also add information related to travelling with kids, such as play areas at the airport or kids entertainment onboard.

You can find English summary in the bottom of each post.

Thursday 11 June 2009

Lufthansa Senator lounge @ Düsseldorf

2009-06-11 09:30 DUS LH

20090611-0928
朝の9時過ぎにデュッセルドルフのルフトハンザラウンジを利用しました。
かつては日本人密度が欧州で一番高いといわれていたデュッセルドルフ。不景気の今もまだ日本人を行き来は多いようで 日本ビジネスマンの姿も見かけますし 日本の新聞もあります。

20090611-0930

ホテルで朝食しなかったので おなか減った!
朝食ブフェ。
パン,クロワッサン、ヨーグルト,フル-ツサラダなど揃っているけどパンの具になるチーズやハムが少ないなあ。
ボケてて失礼。

20090611-0930b

インターネットは有料。なのでゆっくり日本の新聞を読んで時間つぶします。
ここの空港は★AGOLD優先のセキュリティーレーンがありとてもGOODです。

20090611-0935

As I did not have the breakfast at the hotel, this breakfast buffé is great. Many kinds of bread, incl croissant, yogurt... etc. However, stuff for the bread, such as cheese and ham would have been nice!
DUS airport has priority lane for all staralliance gold members. This is an appreciated service.
Sorry for the blur.

2 comments:

AllieB. said...

一番下にある写真はオートミールですか?
私結構こういう食べ物好きなんですよね。

みいす said...

オートミールなれると美味しいですよね★ 私も毎朝食べてます。
日本はちょっと大き目のスーパーでないとオート売ってませんよね?
写真の食べ物は やわらかいシリアルとヨールグトのミックスです。混ぜたものをおいてありました。シリアルやコーンフレークはパリパリ派とソフト派がいますけど ソフト派が好きな人の好みにあうとおもいます。