About

機内食はもちろん おつまみや飲み物。スエーデン基点に行動中の ワーキング・ママさんの出張やし旅行で出会う 空の食事を機内食日記としてご紹介するブログです。 
2011年以来、子連れ旅行という目線での機内や空港の情報も追加しました。

This is a blog about air-travel related topics. The main attention to inflight meal / airline food and other services but also about airport, lounges. I am working mom, so I also add information related to travelling with kids, such as play areas at the airport or kids entertainment onboard.

You can find English summary in the bottom of each post.

Friday 18 December 2009

Turkish Airlines CIP lounge @ Atatürk, Istanbul



真正面にイスタンブルのトルコ航空ラウンジです。




かなり混雑しています。




8月にも利用したけど 私の記憶ではならんでいる食事はまったく同じ。
サンドイッチ、パン、サラダ、種類の限られた簡単な甘いもの、など。スープもあります。
トルコ人って結構固めでドライなパンが好きなのかなあ。ここに並ぶものはそういう系が多い。





ソファー8席がグループになった席で座っていたら4人組がドヤドヤっとやってきて「すみません、あちらのほうに移動してくれませんか?」と聞かれる。「私の方が先にここに来ているのですけど」と返事すると「でも私たちグループなんです」だと。理由になってないって。私が意地悪なのか? どうせ5分後にでるから、っていって移動しなかった。
トルコ語わからないので思いっきり私の悪口言ってもどうせわかんないし 座っているだけで割り込んでいるわけでも無いのにね。レストランじゃないのだよ、君。
ちょっとむかついた私でした。




I was here in September on the way back from South Africa.
According to my memories the food is almost identical. "Dry and compact" type of bread. I thought Turkish people liked that. However I must say the bread I found in Istanbul downtown was much nicer. Plenty of sesame paste etc. Not here thought.

The lounge was crowded and I was very annoyed by the group of four who did sit down in next to me and asked me if I could change seat. Of course I did not.

The chocolate dessert was nice.

No comments: